Kysyttyä

Löydät tältä sivulta vastauksia yleisimpiin kysymyksiin.

Kuka Mobiili.fi-palvelun takana on?

Mobiili.fi Kaupan ja Mobiili.fin puhelinten ostopalvelun toiminnasta vastaa Mareti Media Oy, y-tunnus 2263290-6. Olemme täysin 100-prosenttisesti suomalainen yritys.

Verkkosivustona Mobiili.fi on perustettu jo vuonna 2012 ja sivuillamme vierailee kuukausittain satojatuhansia kävijöitä. Vuoden 2019 aikana olemme laajentaneet toimintamme myös puhelinten myyntiin ja ostamiseen.

Puhelimen ostaminen Mobiili.fi Kaupasta

Onko Mobiili.fi Kaupalla myymälää?

Ei ole. Pyrimme toimimaan mahdollisimman tehokkaasti verkkokauppana ja -palveluna. Näin pystymme tarjoamaan parhaat hinnat kaikille asiakkaillemme.

Miten ostaminen Mobiili.fistä toimii?

Puhelimen ostaminen Mobiili.fistä on helppoa. Saatavilla olevat tuotteet on listattu verkkokaupastamme, josta ostaminen käy täysin tavalliseen tapaan: lisää halutut tuotteet ostoskoriin ja siirry kassalle viemään tilaus loppuun.

Mitä puhelimia Mobiili.fi myy?

Mobiili.fi Kauppa myy tällä hetkellä iPhone-puhelimia. Saatavilla olevat tuotteet näet milloin vain verkkokaupastamme. Valikoimamme muuttuu päivittäin.

Hankimme myymämme puhelimet palveluamme käyttäviltä puhelimen myyjiltä ja muista kanavista. Ennen puhelimen myyntiä tarkastamme sen kunnon ja tarvittaessa huollamme puhelimen täyteen iskuun.

Voiko yksittäisestä puhelimesta saada lisätietoja tai kuvia ennen ostoa?

Valitettavasti ei. Valikoimamme muuttuu jatkuvasti. Kaikki puhelimemme ovat toimivia, ja ne ovat tarkastettu ja tarvittaessa huollettu käytäntömme mukaisesti.

Mitä puhelimen mukana toimitetaan?

Mukana toimitettavat varusteet kerrotaan kunkin puhelimen tuotesivuilla. Kaikkien puhelinten mukana toimitetaan SIM-korttikelkan avaustyökalu, useimpien mukana myös latauskaapeli ja mahdollisesti muita varusteita.

Onko kaikissa puhelimissa uusi akku?

Ei ole. Kaikissa puhelimissa akun kapasiteetti on vähintään tavanomaisella yli 80 prosentin tasolla.

Mitä osia Mobiili.fin myymissä puhelimissa käytetään?

Käytämme laadukkaita kolmansien osapuolten tarjoamia varaosia niissä tapauksissa, kun puhelimeen on ennen sen myyntiä ollut tarpeellista vaihtaa osia.

Mitkä maksutavat ovat mahdollisia Mobiili.fissä?

Maksujen vastaanotossa kumppanimme on Paytrail. Sen kautta tarjolla on kattavat maksutapavaihtoehdot:

  • Verkkopankkien e-maksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki
  • Korttimaksut: Visa, MasterCard
  • Mobiilimaksut: MobilePay
  • Lasku ja luotto: Jousto, Collector Bank

Mitkä ovat Mobiili.fin toimitustavat?

Toimitamme kaikki lähetyksemme Postin kautta.

Miten voin seurata toimitusta?

Postin lähetysten seuranta löytyy Postin sivuilta. Löydät lähetyksesi seurantatunnuksen lähettämästämme tilauksen toimittamisesta kertovasta sähköpostista.

Miten peruutan tilaukseni?

Voit peruuttaa tilauksesi helposti ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä Mobiili.fi-takuu kattaa?

Kaikilla Mobiili.fi Kaupan myymillä puhelimilla on 12 kuukauden Mobiili.fi-takuu.

Tavoiteemme on, että käytetyn puhelimen ostaminen Mobiili.fistä on mahdollisimman helppoa ja turvallista. Sen vuoksi kaikilla puhelimillamme on 14 päivän palautusoikeus sekä kattava Mobiili.fi-takuu. Voimme tarjota nämä edut sinulle, koska tarkastamme ja huollamme kaikki myymämme puhelimemme itse.

Takuumme kattaa mahdolliset laitteessa ilmenevät ongelmat, jotka eivät ole käytöstä aiheutuvia.

Takuu ei kata mekaanisia vaurioita tai kosteusvaurioita.

Mobiili.fi-takuu kattaa myös seuraavat palvelut:

  • Ilmainen laitteen diagnosointi. Arvioimme laitteesi vian veloituksetta.
  • Nopea palvelu. Huollamme laitteesi erinomaisella ripeydellä. Tavoitteemme on huoltaa puhelimesi kuntoon viimeistään seuraavana päivänä sen vastaanottamisesta.
  • Ilmainen lainapuhelin huollon ajaksi. Toimitamme sinulle halutessasi lainalaitteen vastaanotettuamme puhelimesi huoltoon ja jollei huolto valmistu viimeistään seuraavana arkipäivänä. Asiakkaan on palautettava lainalaite samassa kunnossa kuin se on vastaanotettu. Palauttamattomista lainalaitteista Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa laitteen arvo, kuitenkin vähintään 500 euroa.
  • Vaihto toimivaan laitteeseen. Mobiili.fi Kaupalla on oikeus tarjota asiakkaalle huoltamisen sijaan vastaava toimiva laite, jos viallista laitetta ei pystytä korjaamaan kuntoon.

Voit lukea lisää Mobiili.fi-takuun ehdoista yleisistä sopimusehdoistamme.

Mitä teen, kun ostamassani puhelimessani ilmeni ongelma?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua ongelman ratkaisemisessa mahdollisimman pikaisesti.

Miten palautan ostamani puhelimen?

Kaikilla Mobiili.fin myymillä puhelimilla on 14 päivä palautusoikeus. Jos haluat palauttaa meiltä ostamasi puhelimen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Puhelimen myyminen Mobiili.fissä

Miten puhelimen myyminen Mobiili.fille toimii?

Puhelimen myyminen tapahtuu verkkopalvelussamme. Näin helppoa on myyminen Mobiili.fissä:

1. Saat meiltä heti hinta-arvion puhelimestasi sen mallin ja kuntoluokan perusteella.

2. Lähetät puhelimesi antamiemme ohjeiden mukaan. Maksamme lähetyksen puolestasi.

3. Tarkastamme puhelimesi kunnon ja sen ollessa kertomasi mukainen, maksamme hinta-arvion mukaisen summan viiveettä pankkitilillesi.

Jos tarkastuksen perusteella kuntoluokka on heikompi kuin ilmoittamasi, otamme sinuun yhteyttä sähköpostilla uudella hintatarjouksella. Voit hyväksyä tarjotun hinnan tai perua laitteen tarjoamisen myytäväksi, jolloin palautamme puhelimen sinulle 30 euron käsittely- ja toimituskulujen suorittamisen jälkeen.

Mitä puhelimia Mobiili.fi ostaa?

Ostamme ainoastaan kulloinkin verkkopalvelussamme listattuja laitteita. Tällä hetkellä ostamme ainoastaan eri iPhone-malleja.

Mitkä ovat puhelimen kuntoluokkien määritelmät?

Jaamme puhelimet oston yhteydessä kolmeen kuntoluokkaan laitteita, joita ostamme. Ostettavaksi hyväksytyt kuntoluokat ovat:

  • Uudenveroinen: Puhelimessa ei ole lainkaan naarmuja tai muita käytön jälkiä lasissa tai rungossa, vaan se näyttää täysin uudenveroiselta ja kaikki ominaisuudet toimivat aivan kuin uudessa puhelimessa. Akun enimmäiskapasiteetti vähintään 90 % (Asetukset – Akku – Akun kunto).
  • Hyvä: Puhelimessa on vain pieniä käytön jälkiä, kuten hyvin pieniä pintanaarmuja näytössä ja/tai muutamia naarmuja rungossa. Sekä taka- että etukameran pitää olla naarmuttomat. Kaikki ominaisuudet toimivat. Akun enimmäiskapasiteetti vähintään 85 % (Asetukset – Akku – Akun kunto).
  • Kohtuullinen: Puhelimessa on suurempia käytön jälkiä, kuten enemmän naarmuja tai kolhuja ja lommoja, mutta lasi ei ole rikki, näytön naarmut eivät vaikuta käyttöön, runko ei ole taipunut ja kaikki ominaisuudet toimivat. Akun enimmäiskapasiteetti vähintään 80 % (Asetukset – Akku – Akun kunto).

Seuraavat seikat voivat estää laitteen vastaanottamisen ja ostamisen:

  • Laite on eri mallia kuin asiakas on ilmoittanut
  • Laite on SIM-lukittu
  • Laite on varastettu
  • Laite on rikki, eli laitteen lasi tai runko on rikki tai säröillä, laite on kastunut, vääntynyt rungoltaan tai sen piirilevy on vioittunut tai jokin ominaisuus ei toimi kuten sen pitäisi

Emme toistaiseksi osta rikkinäisiä laitteita.

Mitä puhelimelle pitää tehdä ennen myyntiä?

Muista ottaa SIM-kortti pois puhelimesta.

Sinun tulee tyhjentää puhelimen muisti tiedoistasi. Ohjeet puhelimen tyhjentämiseen löydät Applen sivuilta.

Muista, että omat tietosi puhelimesta pitää varmuuskopioida ennen tyhjentämistä jos haluat säilyttää ne. Varmuuskopiointi onnistuu joko iCloud-pilvipalveluun tai tietokoneen muistiin iTunesin avulla. Varmuuskopiointiin ohjeet löydät Applen sivuilta.

Mitä varusteita puhelimen mukana tarvitsee toimittaa?

Ei välttämättä mitään, mutta jos haluat, voit toimittaa myös puhelimen myyntipakkauksen, laturin, latausjohdon ja muut varusteet. Näistä ei kuitenkaan suoriteta lisäkorvausta.

Voinko vaihtaa puhelimeni suoraan toiseen?

Valitettavasti emme ainakaan toistaiseksi tarjoa tällaista mahdollisuutta. Suosittelemme tässä tapauksessa ostamaan ensin uuden puhelimen, jonka jälkeen voit täyttää vanhan puhelimen myyntiä varten tiedot verkkopalvelussamme ja lähettää puhelimen meille.

Miten myyn monta puhelinta kerralla?

Voit myydä myös monta puhelinta kerralla ja lähettää ne yhtenä pakettina meille. Voit täyttää useamman myynnin tiedot erikseen peräkkäin verkkopalvelussamme. Jos olet myymässä kerralla enemmän kuin viisi puhelinta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin teemme myyntijärjestelyt sinulle mahdollisimman helpoksi.


Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.