Yleiset sopimusehdot

1. Soveltamisala ja osapuolet

Tässä esitettyjä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Mobiili.fi-sivustolla toimivan Mareti Media Oy:n Mobiili.fi Kaupan (y-tunnus 2263290-6), jäljempänä Mobiili.fi Kauppa tai Palveluntarjoaja, ja sen asiakkaiden välillä.

Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä ehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Palveluntarjoajan ja asiakkaan väliseen sopimussuhteeseen sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja. Tilaushetkenä pidetään hetkeä, jona asiakas on lähettänyt tilauksensa verkkokaupassa.

2. Asiakassuhteet

Mobiili.fi Kauppa käy kauppaa sekä kuluttajien että yritysten kanssa.

Kuluttajien kanssa käytävässä kaupassa noudatetaan näiden sopimusehtojen lisäksi voimassa olevaa Suomen ja Euroopan unionin lainsäädäntöä kuluttajansuojaan liittyen.

Yritysten kanssa käytävässä kaupassa noudatetaan Suomen voimassa olevaa kauppalakia muuten kuin niiltä osin mitä näissä sopimusehdoissa on erikseen määritelty tai asiakkaan kanssa sovittu.

Asiakkaat ilmoittavat Mobiili.fi Kaupassa tilausta tehdessään Palveluntarjoajalle ainakin nimitietonsa, sähköpostiosoitteen, puhelinnumeron, osoitteen, postinumeron ja postitoimipaikan. Yritysasiakkailta edellytetään lisäksi y-tunnuksen ilmoittamista.

Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan virheellisesti ilmoittamista tiedoista aiheutuvista vahingoista, menetyksistä tai viivästyksistä.

3. Myytävät tuotteet ja hinnat

Mobiili.fi Kaupassa myytävistä tuotteista osa on käytettyjä, Palveluntarjoajan käytettynä ostamia tuotteita. Tuotteiden kunnosta on voitu antaa sivuilla yleistä tietoa.

Kaikki tuotteet myydään aina sellaisina kuin ne ovat.

Kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa kauppa kuluttajansuojalain mukaisesti.

Tuotteiden voimassa olevat hinnat esitetään Mobiili.fi Kaupassa tuotteiden tietojen yhteydessä. Käytettyjen tuotteiden kohdalla voidaan soveltaa arvonlisäverotuksen marginaaliverotusta. Muuten myytävien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron lain mukaan.

4. Maksaminen

Mobiili.fi Kaupassa maksuissa yhteistyökumppanina toimii Paytrail.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Collector Lasku/Osamaksu

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.

Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät tästä
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät tästä

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät tästä

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Jousto Laskulla ja Osamaksulla

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.

Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.

Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.

Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

5. Toimitukset ja palautukset

Tarjolla olevat toimitustavat on listattu Mobiili.fi Kaupan sivuilla. Asiakas voi valita haluamansa toimitustavan ja toimituspisteen.

Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä tavanomaisesti samana tai viimeistään seuraavana työpäivänä. Tämän jälkeen toimitus kestää tavanomaisesti 1-2 työpäivää. Palveluntarjoaja tai sen yhteistyökumppanit eivät ole vastuussa toimituksen viivästymisestä ennalta arvaamattomista syistä johtuvista viivästyksistä.

Tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Palveluntarjoajan asiakaspalveluun, joka neuvoo palautuksen suorittamisessa.

6. Asiakastietojen käsittely

Tilauksen yhteydessä asiakkaiden antamat tiedot ja tiedot tilauksesta tallennetaan Palveluntarjoajan asiakasrekisteriin. Tietoja käytetään tilausten toimittamiseen sekä muuhun asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitamiseen.

Lisäksi Palveluntarjoajalla on oikeus käsitellä ja luovuttaa asiakasrekisterin tietoja perusteltuihin käyttötarkoituksiin, esimerkiksi suoramarkkinointiin, lain mukaisesti.

Asiakkaan on mahdollista tarkistaa omat Palveluntarjoajan tallentamat tietonsa ja kieltää tietojensa käyttö ja käsittely markkinointitarkoituksessa ottamalla yhteyttä Palveluntarjoajan asiakaspalveluun.

7. Vastuun rajautuminen

Kaikki tuotteet myydään Mobiili.fi Kaupassa aina sellaisina kuin ne ovat.

Palveluntarjoaja ei vastaa tuotteiden tai palveluiden sisältämästä virheestä ja/tai niiden käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista tai tulonmenetyksistä.

Palveluntarjoajan korvausvastuu rajoittaa kaikissa tapauksissa määrältään korkeintaan asiakkaan kauppahinnan palauttamiseen. Tuotetevirheen osalta vastuu rajoittuu käyttöhyödyllä vähennettyyn kauppahinnan palauttamiseen.

8. Mobiili.fi-takuun ehdot

Kaikilla Mobiili.fi Kaupan myymillä tuotteilla on 12 kuukauden Mobiili.fi-takuu, ellei tuotteesta esitettyjen tietojen yhteydessä ole muuta mainittu.

Asiakkaalla on velvollisuus tutustua takuuehtoihin ennen laitteen käyttöönottoa.

Mobiili.fi Kaupassa myytävistä tuotteista osa on käytettyjä, Palveluntarjoajan käytettynä ostamia tuotteita. Osalla tuotteista voi olla voimassa Mobiili.fi-takuun lisäksi myös valmistajan takuu. Palveluntarjoaja ei vastaa valmistajan takuuehdoista tai niiden voimassaolosta.

Mobiili-fi-takuu kattaa mahdolliset laitteessa ilmenevät ongelmat, jotka eivät ole käytöstä aiheutuvia ja/tai joita ei ole suljettu alla pois takuun piiristä. Takuu ei kata mekaanisia vaurioita tai kosteusvaurioita.

Mobiili.fi-takuu on voimassa ainoastaan Suomessa. Takuun voimassaoloaika on 12 kuukautta alkaen ostopäivästä.

Mobiili.fi-takuu kattaa myös seuraavat palvelut:

  • Ilmainen laitteen diagnosointi. Arvioimme laitteesi vian veloituksetta.
  • Nopea palvelu. Huollamme laitteesi erinomaisella ripeydellä. Tavoitteemme on huoltaa puhelimesi kuntoon viimeistään seuraavana päivänä sen vastaanottamisesta.
  • Ilmainen lainapuhelin huollon ajaksi. Toimitamme sinulle halutessasi lainalaitteen vastaanotettuamme puhelimesi huoltoon ja jollei huolto valmistu viimeistään seuraavana arkipäivänä. Asiakkaan on palautettava lainalaite samassa kunnossa kuin se on vastaanotettu. Palauttamattomista lainalaitteista Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa laitteen arvo, kuitenkin vähintään 500 euroa.
  • Vaihto toimivaan laitteeseen. Mobiili.fi Kaupalla on oikeus tarjota asiakkaalle huoltamisen sijaan vastaava toimiva laite, jos viallista laitetta ei pystytä korjaamaan kuntoon.

Mobiili.fi-takuu ei kata seuraavia asioita tuotteissa:

  • Akku
  • Näytön, näyttölasin, muun lasin tai rungon rikkoutuminen
  • Virtapiikeistä aiheutunut rikkoutuminen
  • Laitteeseen huoltoon toimitettaessa huolimattomasta pakkaamisesta aiheutuneet vahingot
  • Ohjelmisto-ongelmat, mukaan lukien haittaohjelmat
  • Välilliset tai muut menetykset, jotka ovat aiheutuneet tuotteen rikkoutumisesta

Lisäksi Mobiili.fi-takuu voi raueta eikä ole enää voimassa seuraavissa tilanteissa:

  • Laite on kastunut tai vääntynyt
  • Laite on rikkoutunut pudotessa tai muuten osuessa johonkin
  • Joku muu kuin Mobiili.fi Kauppa on huoltanut tai korjannut laitetta
  • Laitteen virhe johtuu todennäköisesti asiakkaan toiminnasta

Laitteen toimittaminen huoltoon

Asiakkaan tulee ottaa ensin yhteyttä Palveluntarjoajan asiakaspalveluun, joka antaa ohjeet laitteen toimittamiseksi tarkistettavaksi. Asiakkaan vastuulla on laitteen mahdollisesti sisältämien tietojen varmuuskopiointi.

Ilmoitus virheestä on tehtävä mahdollisimman pian sen havaitsemisen jälkeen.

Mobiili.fi-takuun alainen huolto voidaan suorittaa ainoastaan Mobiili.fi Kaupan toimesta.

Huollon toteutus

Laitteen vastaanottamisen jälkeen huolto alkaa ilmoitettujen virheiden todentamisella.

Mobiili.fi Kauppa pyrkii korjaamaan laitteissa havaitut, takuunalaiset viat mahdollisimman nopeasti. Laitteet huolletaan saapumisjärjestyksessä ja osien saatavuuden mukaan.

Palveluntarjoajalla on oikeus tarjota asiakkaalle huoltamisen sijaan vastaava toimiva laite, jos viallista laitetta ei pystytä korjaamaan kuntoon kohtuullisessa ajassa tai kohtuullisilla kuluilla. Vaihtoehtoisesti on mahdollista sopia mahdollisesta hinnanalennuksesta tai kaupan purkamisesta, jos laitteen korjaaminen ei ole mahdollista tai kannattavaa.

Mobiili.fi Kauppa ei suorita laitteille muita huoltoja kuin mitä takuun piiriin kuuluu.

9. Ylivoimainen este

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa ylivoimaisesta esteestä tai ennalta arvaamattomasta syystä aiheutuneesta sopimuksen ehtojen suorittamatta jättämisestä tai viivästymisestä. Tällaisia esteitä ovat muun muassa luonnonmullistukset, rajuilmat, sähkö- tai viestintäliikenteen katkokset, kulkutaudit, mellakat tai työtaistelut.

10. Sopimuksen siirtäminen

Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää tämän sopimuksen vastuut ja oikeudet toiselle osapuolelle. Siirrosta tulee ilmoittaa asiakkaalle.

11. Reklamaatiot

Jos asiakas on tyytymätön Palveluntarjoajan suoritukseen, tulee asiakkaan ilmoittaa siitä sähköpostitse osoitteeseen [email protected] mahdollisimman pian. Palveluntarjoaja korjaa, jos mahdollista, virheet viivytyksettä.

12. Erimielisyyksien ratkaiseminen

Sopimusosapuolten väliset mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan keskinäisesti neuvottelemalla. Jos sopuun ei päästä, ratkaistaan erimielisyydet Helsingin käräjäoikeudessa.

 

Näiden ehtojen julkaisu- ja voimaantulon päivämäärä: 15.4.2019